Jag blir så inspirerad när jag ser kampanjer som denna

Reklambyrån RBK står bakom denna helt utmärkta kampanj för tidningen Fokus. Man ville uppmärksamma matfusk och våra allt sämre kostvanor och kampanjen riktade sig till bostadsrättsföreningar i Stockholm. ”Ta reda på vad du stoppar i dig” var rubriken och bildernas placering är ett underbart exempel på rolighetsteorin. Att mötas av detta när du kastar soporna i sopnedkastet måste varit effektfullt. Budskapet att du kunde få 3 nummer av tidningen gratis gick inte at missa.

Hur hittade jag detta? – jo, jag googlade på kreativitet och gerillamarknadsföring – vilket jag gör då och då för att finna inspiration och glädje. Det blir så mycket lättare att kreera då…

Läs originalinlägget här…
lyckblom.se | Reklambyrån RBK´s kreativa kampanj för tidningen Fokus.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.