Idag fick jag via mail veta att jag är en top 10 % viewed profile in Linkedin. Intressant tänker jag. För det måste ju finnas väldigt många som är mer aktiva och har större publik än jag… eller skickar de ut till alla! Ja inte så – jag är stolt och glad över den publik jag har och den ökar stadigt, men alla som är något sånär insatta i Sociala Medier och hur man når framgång via dem vet att OFTA! är nyckeln – och att skapa relevant innehåll en annan.

Jag jobbar på det – att skapa relevant och bra innehåll så håll ögonen öppna. När jag nu fick detta mail så noterade jag direkt en stor gul knapp med texten READ MORE. Som designer kan jag ha synpunkter – men dessa skrikiga och övertydliga knappar fungerar.

När jag klickar på den – möts jag av denna skärm…

personligt meddelande från Linkedin

Personligt brev

Jag tycker att det känns trevligt med ett personligt brev – med Sigill och allt – även om jag inser att det är många som får det. Att det sedan författat en tweet eller statusuppdatering så att jag kan sprida vidare med bara en knapp tryckning känns självklart – eller hur? Viktigt att jag får möjligheten att ändra texten såklart.

Nedanför namnteckningen hittar jag så en länk till See the infographic. Och det här menar jag kommer vi att se mycket mer av. Infographics är svårt att göra – svårare än man tror. Jag författar i skrivandets stund en liten guide om just det för Kreativ Kompetens.

Infographics - 200M_Milestone_Final

Så – det här är ändå ett skolexempel på en utmärkt kampanj –
som dessutom är mätbar. Vad tycker du?

1 svara

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.